Partner serwisu
Biznes i przemysł

LOT. Air Belgium: Brak ryzyka zerwania umowy na A330-900neo

Dalej Wstecz
Data publikacji:
17-09-2024
Ostatnia modyfikacja:
17-09-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RL

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
LOT. Air Belgium: Brak ryzyka zerwania umowy na A330-900neo
fot. Piotr Bożyk
Pomimo czyhającego widma bankructwa Air Belgium deklaruje wypełnienie kontraktu zawartego z LOT-em. Belgijski przewoźnik zapewnia, że ryzyko terminacji umowy wet-leasingu nie istnieje, a A330-900neo będzie obsługiwał do końca sezonu letniego loty na flagowej trasie Warszawa – Nowy Jork.

Realizacja długodystansowych lotów w formule niskokosztowej jest bardzo trudna, o czym przekonały się linie Norwegian, które musiały zrestrukturyzować swoją działalność, zawieszając wszystkie połączenia typu long-haul i zwracając leasingodawcom boeingi 787. Z problemem utrzymania rentowności prowadzenia biznesu opartego o „tani” model mierzy się również następca Norwegian, a więc linie Norse.

Również linie Air Belgium chciały zawojować rynek „tanich” lotów do dalekich destynacji, lecz plany spaliły na panewce. Jak szybko operator, który uczynił brukselki port lotniczy Charleroi swoją bazą, uruchomił rejsy do m.in. Hong Kongu, tak szybko je zawiesił, wskazując na konkurencję ze strony tradycyjnych przewoźników i niemożność realizacji długodystansowych lotów w formule niskokosztowej.

Wycofanie leciwych A340 i zastąpienie ich nowoczesnymi A330-900, jak i przemodelowanie biznesu na świadczenie usług lotniczego frachtu i ACMI, nie polepszyło sytuacji – zyski nie pojawiły się, a tylko pogłębiło problemy „taniego” operatora. Jednym z kontrahentów Air Belgium zostały Polskie Linie Lotnicze LOT, które wydzierżawiły w formule wet-leasingu szerokokadłubowca francuskiej produkcji.

Wraz z końcem sezonu letniego leasing samolotu nowej generacji, który został dedykowany do obsługi lotów na flagowej trasie LOT-u (Warszawa – Nowy Jork-JFK), zakończy się, a – jak informuje LOT redakcję Rynku Lotniczego – belgijski przewoźnik „zapewnił o braku ryzyka co do realizacji kontraktu do końca sezonu letniego”. Umowa leasingu z pewnością jest dla operatora z Belgii opłacalna, lecz nie jest do końca pewne, czy przedstawiciele Air Belgium mówią prawdę, czy raczej blefują, gdyż w piątek upływa termin wyznaczony przez waloński sąd na znalezienie inwestora – okres ochronny przewoźnika został już kilkukrotnie prolongowany – który natychmiastowo wpłaci 18 mln euro.

Jakby tego było mało, to w ostatnich dniach dyrektor generalny Air Belgium zrezygnował ze swojego stanowiska; wcześniej przewoźnika opuścili inni kluczowi członkowie zarządu. Po weekendzie sąd musi wyznaczyć kuratora, który będzie zarządzał aktywami belgijskich linii lotniczych przez następne dni.

W najbliższym sezonie zimowym flagowe rejsy do i z „Wielkiego Jabłka” będzie realizował boeing 777-200ER, którego LOT-owi wydzierżawiły euroAtlantic Airways. Samolot przyleciał do Warszawy szybciej niż planowano, a od kilku dni realizuje rotacje do Toronto. Do Kanady szerokokadłubowiec, którego wcześniej użytkowały upadłe linie AlItalia, będzie latał do początku lotniczego sezonu zimowego.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Punktualność w sierpniu. LOT wypadł z TOP10 Europy

Pasażer i linie lotnicze

Punktualność w sierpniu. LOT wypadł z TOP10 Europy

Mateusz Kieruzal 17 września 2024

Poznaliśmy zwycięzców konkursu na plakat dla PLL LOT

Pasażer i linie lotnicze

Fijoł (LOT): Oferty Airbusa i Embraera muszą być najlepsze

Biznes i przemysł

Zobacz również:

LOT: Kolejny B737 MAX 8 na ukończeniu produkcji

Biznes i przemysł

LOT: Kolejny B737 MAX 8 na ukończeniu produkcji

Mateusz Kieruzal 12 września 2024

Izrael. Wizz Air lata a LOT odwołuje

Pasażer i linie lotnicze

Izrael. Wizz Air lata a LOT odwołuje

Mateusz Kieruzal 03 września 2024

Kolejny B737 MAX dla LOT już w Warszawie

Biznes i przemysł

Kolejny B737 MAX dla LOT już w Warszawie

Mateusz Kieruzal 01 września 2024

Pozostałe z wątku:

Punktualność w sierpniu. LOT wypadł z TOP10 Europy

Pasażer i linie lotnicze

Punktualność w sierpniu. LOT wypadł z TOP10 Europy

Mateusz Kieruzal 17 września 2024

Poznaliśmy zwycięzców konkursu na plakat dla PLL LOT

Pasażer i linie lotnicze

Fijoł (LOT): Oferty Airbusa i Embraera muszą być najlepsze

Biznes i przemysł

Zobacz również:

LOT: Kolejny B737 MAX 8 na ukończeniu produkcji

Biznes i przemysł

LOT: Kolejny B737 MAX 8 na ukończeniu produkcji

Mateusz Kieruzal 12 września 2024

Izrael. Wizz Air lata a LOT odwołuje

Pasażer i linie lotnicze

Izrael. Wizz Air lata a LOT odwołuje

Mateusz Kieruzal 03 września 2024

Kolejny B737 MAX dla LOT już w Warszawie

Biznes i przemysł

Kolejny B737 MAX dla LOT już w Warszawie

Mateusz Kieruzal 01 września 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5